خوردن میوه بیشتر راهی عالی برای بهبود سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به بیماری است.میوه ها منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند و از نظر فیبر سرشار هستند. میوه ها همچنین طیف گسترده ای از آنتی اکسیدان های تقویت کننده سلامت از جمله فلاونوئیدها را تأمین می کنند.خوردن یک رژیم غذایی پر میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سرطان ، التهاب و دیابت را در فرد کاهش دهد. مرکبات و انواع توت ها به ویژه برای جلوگیری از بیماری بسیار قدرتمند هستند.یک مطالعه در سال 2014 میوه و سبزیجات “نیروگاه” را به دلیل تراکم بالای مواد مغذی و کالری کم عنوان کرد. لیمو در صدر لیست قرار گرفت و پس از آن توت فرنگی ، نارنجی ، آهک و گریپ فروت صورتی و قرمز قرار گرفت.

توت فرنگی

توت فرنگی نوعی میوه آبدار و قرمز است که دارای مقدار زیادی آب است. دانه ها در هر وعده مقدار زیادی فیبر غذایی ایجاد می کنند. توت فرنگی حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی سالم است.از نکات خاص ، آنها حاوی آنتوسیانین ها هستند که فلاونوئیدها هستند که می توانند به تقویت سلامت قلب کمک کنند. فیبر و پتاسیم موجود در توت فرنگی همچنین می تواند قلب سالم را پشتیبانی کند.در یک مطالعه ، زنانی که در هفته 3 یا بیشتر وعده غذایی توت فرنگی و زغال اخته مصرف کردند – که هر دو به دلیل دارا بودن آنتوسیانین زیاد شناخته شده اند – در مقایسه با افرادی که مصرف کمتری داشتند ، خطر حمله قلبی کمتری داشتند.

توت فرنگی

پرتقال 

پرتقال یک میوه مرکبات شیرین و گرد است که مملو از ویتامین ها و مواد معدنی است.پرتقال یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است که یک میوه متوسط 117 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را در اختیار فرد قرار می دهد.ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند در بدن عمل می کند. این ویتامین همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. این عملکرد سیستم ایمنی بدن را با کمک به بدن در جذب آهن از غذاهای گیاهی تقویت می کند.بدن انسان نمی تواند ویتامین C را به خودی خود ایجاد کند ، بنابراین افراد باید این ویتامین را از رژیم غذایی خود دریافت کنند. پرتقال ها همچنین حاوی مقادیر زیادی پکتین هستند ، این فیبر است که می تواند با اتصال به مواد شیمیایی که می تواند باعث سرطان شود و از بین بردن آنها ، روده را سالم نگه دارد.

لیموترش سبز

لیموترش یک مرکبات ترش است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه دارد.مانند سایر مرکبات ، لیموترش یک دوز سالم ویتامین C را نیز تأمین می کند. آنها همچنین دارای خواص درمانی مشابه ، ضد باکتری و آنتی اکسیدان هستند.لیموترش در غذاهای خوش طعم خوب عمل می کند. سعی کنید آب یا پوست رنده شده آهک را به آن اضافه کنید تا طعم های سالاد یا ظروف برنج را طعم دهید. در غیر این صورت ، یک لیموترش را آب کرده و برای نوشیدنی با طعم دهنده به آب گرم یا سرد اضافه کنید.

تمشک 

مانند سایر انواع توت ها ، توت سیاه حاوی آنتوسیانین های تقویت کننده سلامتی است.تمشک حاوی تعداد زیادی دانه است ، بنابراین فیبر بالایی دارند. این بدان معنی است که آنها می توانند به بهبود سلامت روده و سلامت قلب کمک کنند.افراد می توانند تمشک تازه بخورند ، آنها را برای صبحانه یا دسر به ماست اضافه كنند ، یا توت سیاه یخ زده را به اسموتی اضافه كنند.

تمشک

لیمو

لیمو یک میوه مرکبات است که مردم به دلیل فواید سلامتی خود ، اغلب در داروهای سنتی از آن استفاده می کنند. مانند سایر مرکبات ، آنها حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند.آنتی اکسیدان ها برای سلامتی انسان ضروری هستند. این ترکیبات رادیکالهای آزاد را در بدن به وجود می آورند که می توانند به سلولهای بدن آسیب رسانده و منجر به بیماریهایی مانند سرطان شوند.محققان معتقدند که فلاونوئیدهای موجود در لیمو و سایر مرکبات دارای خاصیت ضد باکتری ، ضد سرطان و ضد دیابتی هستند.

مطالب مرتبط
خواص آب سیب
خواص آب سیب
خواص آب کرفس
خواص آب کرفس
خواص آب زنجبیل
خواص آب زنجبیل
خواص آب هویج
خواص آب هویج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیست − 3 =

فهرست