خواص گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای مرکبات گرمسیری است که به دلیل طعم شیرین و تا حدودی ترش ، معروف است.سرشار از مواد مغذی ، آنتی اکسیدان و فیبر است ، و آن را به یکی از سالم ترین مرکبات که می توانید بخورید تبدیل کرده است.تحقیقات نشان می دهد که ممکن است مزایای سلامتی قدرتمندی از جمله کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی داشته باشد.

در اینجا 4 مزیت بهداشتی مبتنی بر فواید گریپ فروت را ارائه می دهیم:

مواد مغذی بسیار بالایی دارد

گریپ فروت یک ماده غذایی فوق العاده سالم است که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. دلیلش این است که از نظر مواد مغذی سرشار است ، اما کالری کمی دارد. در حقیقت ، این یکی از میوه های کم کالری است.علاوه براین بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مفید ، مقدار مناسبی از فیبر را نیز فراهم می کند.

برخی از مهمترین مواد مغذی موجود در نیمی از یک گریپ فروت :

کالری: 52
کربوهیدرات: 13 گرم
پروتئین: 1 گرم
فیبر: 2 گرم
ویتامین C
ویتامین A
پتاسیم
منیزیم

گریپ فروت

علاوه بر این ، گریپ فروت منبع غنی از برخی ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدان قدرتمند تشکیل شده است ، که مسئول بسیاری از فواید سلامتی می باشد.

گریپ فروت می تواند سیستم ایمنی شما بالا ببرد

خوردن گریپ فروت به طور مرتب برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد.به دلیل داشتن ویتامین C زیاد ، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از سلولهای شما در برابر باکتری ها و ویروس های مضر محافظت می کند .علاوه بر این ، مطالعات متعددی نشان داده اند که ویتامین C برای کمک به بهبود سریعتر سرماخوردگی افراد مفید است .بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گریپ فروت به عنوان ایمنی از جمله ویتامین A شناخته شده اند ، که نشان داده شده است برای محافظت در برابر التهاب و چندین بیماری عفونی کمک می کند .گریپ فروت همچنین مقادیر کمی ویتامین های گروه B ، روی ، مس و آهن را در اختیار شما قرار می دهد که همگی در بدن برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کار می کنند. آنها همچنین به حفظ یکپارچگی پوست شما کمک می کنند ، که به عنوان مانعی محافظ در برابر عفونت عمل می کند .

برای کاهش وزن مفید است

 

گریپ فروت یک غذای دوستانه برای کاهش وزن است.این ماده دارای چندین خاصیت مرتبط با کاهش وزن است ، به ویژه مقدار فیبر آن ، که به تقویت کامل بودن و کاهش کالری مصرفی کمک می کند .علاوه بر این ، گریپ فروت حاوی مقادیر کمی کالری اما مقدار زیادی آب است که یکی دیگر از خصوصیات شناخته شده برای کاهش وزن است .در یک مطالعه در 91 فرد چاق ، مشخص شد کسانی که نیمی از گریپ فروت تازه را قبل از غذا مصرف می کنند ، نسبت به افرادی که مصرف نکرده اند ، وزن خود را به میزان قابل توجهی بیشتر از دست دادند .
در حقیقت ، افراد گروهی که گریپ فروت تازه می خورند ، طی 12 هفته به طور متوسط (1.6 کیلوگرم) چربی از دست دادند ، در حالی که شرکت کنندگان در گروهی که گریپ فروت نخورده اند به طور متوسط کمتر از (0.3 کیلوگرم) چربی از دست دادند.

گریپ فروت حاوی مقدار مناسبی فیبر است 

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی پر از فیبر میوه برای تحریک احساس پر بودن مفید است. این امر به این دلیل است که فیبر میزان خالی شدن معده را کاهش می دهد و زمان هضم را افزایش می دهد .بنابراین ، مصرف مقادیر کافی فیبر ممکن است به طور خودکار با نگه داشتن اشتهای خود در طول روز ، کالری کمتری بخورید .

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *