روش صحیح نگهداری آب هویج در منزل

دلایل زیادی وجود دارد که همیشه از هویج استفاده کنید آنها یکی از مواد تشکیل دهنده میراپوکس یا بورس هستند ، میان وعده های بسیار خوبی را ایجاد می کنند و خرید آنها ارزان قیمت هستند (حتی اگر ارگانیک را انتخاب کنید).خریدن آنها در بسته ها یا دسته ها مقرون به صرفه تر است ، اما اگر قصد استفاده از آنها را در چند روز ندارید ، چگونه می توانید آنها را زیبا و تازه نگه دارید؟ این روش آسان ماست.اول از همه ، هر نوع قله سبز را از هویج جدا کنید. زیرا سبزیجات رطوبت موجود از هویج ها را جذب می کنند و باعث می شوند که آنها لکه دار و خشک شوند.

و حالا تمام کاری که باید برای حفظ هویج ترد و تازه انجام دهید ، این است که آنها را در یک ظرف آب قرار داده و در یخچال نگهداری کنید! هویج کامل در حمام آب سرد خود زیبا و ترد می ماند ، و این نیز راهی عالی برای ذخیره هویج های بسته بندی شده کودک است. اگر آب شروع به ظاهر ابری کرد ، کافیست آن را در صورت لزوم با آب شیرین تعویض کنید. با این روش ذخیره شده ، هویج هفته ها در یخچال ماندگار شده است و هیچ عوارضی ندارد ، بنابراین امتحان کنید!

روش نگهداری هویج

روش تازه نگه داشتن آب هویج

آب هویج نیز مانند سایر محصولات کم اسید باید در یخچال نگهداری شود تا از ایمنی محصول اطمینان حاصل شود. آب هویجی که در یخچال است به طور صحیح خطری برای سلامت مصرف کننده ندارد. با این حال ، تمام آب هویج تازه (صرف نظر از تولیدکننده یا مارک تجاری) در صورت یخچال و فریزر نادرست یا در معرض درجه حرارت بالا برای مدت طولانی مدت ، می تواند بوتولیسم را محاصره کند.

بوتولیسم ، یک نوع کشنده بالقوه مسمومیت با مواد غذایی ، می تواند علائم زیر را ایجاد کند: ضعف عمومی ، سرگیجه ، بینایی مضاعف و مشکل در صحبت کردن یا بلع. مشکل در تنفس ، ضعف سایر ماهیچه ها ، تحریک شکم و یبوست نیز ممکن است از علائم شایع باشد. افرادی که این مشکلات را تجربه می کنند باید به سرعت فوریت های پزشکی را جویا شوند.

آب هویج به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد ، غالباً آن را “آب معجزه” می نامند. تعداد زیادی از مردم در تمام اقشار زندگی که از بیماری های مختلف رنج می برند ، دریافتند که گنجاندن آب هویج در رژیم غذایی آنها سلامت آنها را بسیار بهبود بخشیده است. تعداد بی شماری دیگر آن را به عنوان یک ماده “محافظ” ارزشمند در ساختمان و نگهداری از سلامت در کودکان و بزرگسالان نشان داده اند ، در حالی که عطر و طعم آن باعث شده تا در بین اعضای خانواده به عنوان یک نوشیدنی ، ساده یا ترکیبی از سایر آب میوه ها محبوب شود.

تازه نگه داشتن آب هویج
آب هویج یکی از آبمیوه های پرطرفدار و مفید است که به راحتی می توان آن را در منزل تهیه کرد. در هنگام بیماری و سرماخوردگی و … آب هویج کمک زیادی به افزایش سیستم ایمنی بدن و افزایش توان و انرژی افراد می کند. اما تا چند ساعت می توان آب هویج را در یخچال نگه داشت؟ طعم و بوی این آبمیوه گوارا پس از چند ساعت تغییر می کند؟ این سوالی است که امروز به آن پاسخ می دهیم. به طور کلی باید بدانید که میزان ماندگاری آب هویج در یخچال زیاد نیست. معمولا پس از حدود 4 ساعت، آب هویج در یخچال تغییر رنگ داده و طعم، رنگ و بوی آن تغییر می کند. البته همچنان تا دو روز بعد هم قابل استفاده است. فقط ممکن است نیاز به اضافه کردن شکر به آن داشته باشید.

گذاشتن هویج در آب

اگر می خواهید هویج هایی تازه و سالم داشته باشید، بهتر است به روش درست آنها را در یخچال نگهداری کنید. گذاشتن هویج در آب، یکی از روشهایی است که کمک می کند این میوه تا چندین ساعت تازه بماند و البته، آب هویج گواراتری هم داشته باشید. این کار همچنین مانع از فاسد شدن یا تغییر رنگ هویج ها می شود و سالم ماندن آنها را تضمین می کند. بیشتر مراکزی که آب میوه طبیعی عرضه می کنند، هویج های شسته و تراشیده شده را در آب نگهداری می کنند تا برای آبگیری، تازه و سالم باشند.

 
ماندگاری آب هویج

زمان مصرف آب هویج

آیا می دانید بهترین زمان برای مصرف آب هویج و دیگر آب میوه ها چه موقع است؟

صبح

اگر می خواهید قبل از رفتن به محل کارتان آب میوه میل کنید، بهتر است صبح زود این کار را انجام دهید. این عادت باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی و شادابی می‌شود.

قبل از هر وعده غذایی

بسیاری از کارشناسان تغذیه، توصیه می کنند که آب هویج و دیگر آب میوه های طبیعی را پیش از وعده های غذایی میل کنید. البته به شرط آن که آبمیوه مورد نظرتان فاقد مواد اسیدی باشد که آب هویج چنین خاصیتی دارد.

بعد از هر وعده غذایی

شما می توانید بعد از وعده های غذایی هم آب هویج بنوشید. پروتئین ها و منابع موجود در آب هویج، به هضم بهتر غذا هم کمک می کنند. البته کالری را فراموش نکنید!

شب

نوشیدن آب هویج بعد از شام اصلاً توصیه نمی‌شود؛ چرا که معده در حال استراحت است. در ضمن قند موجود در این آب میوه بالا است و باعث جذب کالری بیشتر و در نتیجه چاقی می‌شود. همچنین فیبر بالای موجود در آب‌ هویج باعث پر شدن معده و روده شده و گوارش شبانه را کندتر می‌کند که در نتیجه آن، روند خواب نیز مختل می گردد.

ماندگاری آب هویج در یخچال

ماندگاری آب هویج در یخچال به طور میانگین حدود دو روز است. البته پس از چند ساعت، آمیوه شما طعم و بوی اولیه اش را از دست می دهد اما به حدی نمی رسد که فاسد یا غیر قابل مصرف باشد. قرار گرفتن آب هویج در معرض هوا از خاصیت آن کم می کند بنابراین بهتر است آب هویج را تنها برای مصرف همان لحظه تهیه کنید و به فکر نگه داشتن طولانی مدت آن نباشید.

جالب است بدانید که نور یخچال هم از خاصیت آب هویج می کاهد و مزه آن را تغییر می دهد. قرار گرفتن آب هویج در معرض گرما هم مسئله دیگری است که موجب فاسد شدن آن می شود. البته یخچال به دلیل خنک بودن، مانع از بروز این مورد می شود. اما در مجموع اگر می خواهید یک آب هویج خوش طعم و گوارا و کاملا سالم میل کنید، بهتر است بلافاصله پس از آبگیری آن را مصرف کنید.

3.7/5 - (109 امتیاز)

2 پاسخ

  1. باسلام من که امشب با شکم پر یک لیوان آب هویج نوشیدم خدا به فریادم برسه

    1. نترس چیزیت نمیشه فقط چاق میشی 🤣😂🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آب هویج گیری