خواص آب هندوانه

به شما در آبرسانی به بدن کمک می کند

نوشیدن آب یک روش مهم برای مرطوب نگه داشتن بدن است.
با این حال ، خوردن غذاهایی که میزان آب زیادی دارند نیز می تواند کمک کند. جالب اینجاست که هندوانه 92٪ آب دارد.علاوه بر این ، داشتن مقدار زیاد آب یکی از دلایلی است که باعث می شود میوه ها و سبزیجات به شما احساس کامل کنند.ترکیب آب و فیبر به این معنی است که شما حجم زیادی از مواد غذایی را بدون کالری زیادی می خورید.

خواص آب هندوانه

دارای مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است

تا آنجا که میوه ها می روند ، هندوانه یکی از کمترین کالری ها است – فقط 46 کالری در هر فنجان (154 گرم). این حتی از میوه های کم قند مانند انواع توت ها نیز پایین است .
یک فنجان (154 گرم) هندوانه نیز بسیاری از مواد مغذی دیگر از جمله این ویتامین ها و مواد معدنی را شامل می شود:
ویتامین C 
ویتامین A
پتاسیم
منیزیم:
ویتامین های B1 ، B5 و B6

هندوانه همچنین از نظر کاروتنوئید از جمله بتاکاروتن و لیکوپن بسیار سرشار است. به علاوه ، آن را دارای سیترولین ، یک اسید آمینه مهم است.در اینجا مروری بر مهمترین آنتی اکسیدان هندوانه آورده شده است:

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از آسیب سلولی توسط رادیکال های آزاد کمک می کند.

کاروتنوئیدها

کاروتنوئیدها نوعی ترکیبات گیاهی است که شامل آلفاکاروتن و بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند.

لیکوپن

لیکوپن نوعی کاروتنوئید است که به ویتامین A تغییر نمی کند. این آنتی اکسیدان قوی به قرمز غذای گیاهان از جمله گوجه فرنگی و هندوانه رنگ قرمز می دهد و با بسیاری از فواید سلامتی همراه است.

Cucurbitacin E

Cucurbitacin E یک ترکیب گیاهی است که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. خربزه تلخ ، نسبی از هندوانه ، حاوی cucurbitacin E حتی بیشتر است.

 ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند

محققان به دلیل اثرات ضد سرطانی لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهان جداگانه موجود در هندوانه را مطالعه کرده اند.اگرچه مصرف لیکوپن با ریسک پایین برخی از انواع سرطان همراه است ، اما نتایج مطالعه مختلط است. به نظر می رسد قویترین پیوند بین لیکوپن و سرطان دستگاه گوارش باشد.به نظر می رسد با کاهش فاکتور رشد انسولین، پروتئین درگیر در تقسیم سلولی ، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. سطح بالای IGF به سرطان مرتبط است .علاوه بر این ، cucurbitacin E به دلیل توانایی آن در مهار رشد تومور مورد بررسی قرار گرفته است.

هندوانه
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص آب هندوانه