خواص آب انار

کمتر شخصی را می توان پیدا کرد که آب انار دوست نداشته باشد. این آبمیوه گوارا و خوش طعم، خاصیت های بسیار زیادی دارد که نمی توان همه آنها را برشمرد. آب انار شار از آنتی اکسیدان است و مواد معدنی موجود در آن، خاصیت این آبمیوه خوش طعم را چند برابر کرده اند. بهبود سلامت و عملکرد قلب، کنترل قند خون، کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کم خونی و درمان آن، راحت تر کردن هضم، افزایش سرعت معالجه زخم، درخشان کردن پوست و … تنها بخشی از خواص جادویی آب انار به شمار می روند. قبلا در خصوص نحوه نگهداری از آب انار طبیعی صحبت کرده ایم. اگر می خواهید بدانید چطور آب انار را تا چند ماه بدون فاسد شدن نگهداری کنید، مطالب مرتبط را مطالعه کنید.

آشنایی با خواص انار

انار از جمله میوه های سالم و بهشتی است که حاوی طیف وسیعی از ترکیبات گیاهی مفید است و به همین دلیل ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مطالعات نشان داده اند که دانه های انار، خواص بسیاری برای بدن داشته و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر هستند. انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شیرین تا حدودی معتدل می باشد. میوه انار، حاوی مقادیر زیادی فیبر، پروتئین، ویتامین، فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. این میوه برای درمان التهاب مزمن ناشی از بیماری های قلبی، سرطان، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر و حتی چاقی بسیار مفید و تاثیرگذار است.

کمک به درمان سرطان پروستات از دیگر خواص جادویی انار است که نباید از آن غافل شد. همچنین این میوه در برابر سرطان پستان هم معجزه گر ظاهر شده است. انار می تواند به مبارزه با آرتروز و دردهای مفصلی کمک کند و برای پوست و سلامت آن نیز بسیار مفید و موثر می باشد. ثابت شده که این میوه بهشتی در درمان بیماری های قلبی نیز موثر است و می تواند به مبارزه با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند.

درمان فشار خون

فواید و مضرات آب انار طبیعی

در کنار تمام فوایدی که برای آب انار و انار ذکر کردیم، بد نیست بدانید که این خوراکی های خوش طعم، مضراتی هم دارند که عبارتند از:

تاثیر گذاری روی آنزیم ها

آنزیم های موجود در انار می توانند مانع عملکرد آنزیم های خاصی در کبد شوند. بنابراین اگر داروی خاصی برای کبد استفاده می کنید، پیش از مصرف آب انار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

قند فراوان انار

اگر چه آب انار با دیابت مبارزه می کند، اما قند فراوان آن می تواند مبتلایان به انواع این بیماری را در معرض خطر قرار دهد.

کالری زیاد انار

اگر رژیم دارید و کالری مصرفی را چک می کنید، از خوردن این میوه و یا عصاره آن خودداری کنید. انار و آب انار کالری زیادی دارند و می توانند موجب هدر رفتن زحمات شما و اضافه وزن شوند.

اختلالات هضم

یکی از خواص آب انار طبیعی، کمک به هضم راحت تر است. با این حال مصرف بیش از حد آب و یا دانه های انار، باعث اختلالاتی همچون حالت تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال می شوند. البته این علائم معمولا پس از چند ساعت فرو می نشیند اما بهتر است برای جلوگیری از تحریک سیستم گوارش، در مصرف این میوه زیاده روی نکنید.

آلرژی

مصرف آب انار و خود میوه انار، باعث بروز بسیاری از علائم می شود که به آلرژی منجر می شوند. بلعیدن دردناک، خارش، مشکلات پوستی، تورم صورت، سختی در تنفس و درد و تورم در دهان، بخشی از این علائم به شمار می روند.

پیشگیری از سرطان
4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انار