اسموتی میوه ها می تواند راهی آسان برای تغذیه بدن با مواد مغذی اساسی باشد. بهترین راه برای شناخت دقیق مواد تشکیل دهنده موجود در اسموتی ، ساختن خود آنهاست. تمام آنچه شما نیاز دارید مخلوط کن ، میوه و پایه مانند آب ، شیر یا ماست است. تهیه اسموتی مخصوص خود می تواند در جلوگیری از هدر رفتن میوه به شما کمک کند ، ضمن اینکه فوایدی را در پی خواهد داشت که شما را در مسیر صحیح برای سلامتی حفظ می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

مرکبات مانند گریپ فروت ، پرتقال ، نارنگی و لیمو حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C ، پتاسیم و فولات هستند. ویتامین C به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و کلاژن را که در چارچوب بدن به شما کمک می کند ، سنتز می کند. پتاسیم عملکرد قلب شما را پشتیبانی می کند و به حفظ فشار خون طبیعی کمک می کند ، در حالی که فولات باعث تقویت سلول های سالم می شود.
دسته توت شامل زغال اخته ، توت فرنگی ، تمشک ، تمشک ، زغال اخته و انگور است. آنها حاوی آنتی اکسیدان های خاصی هستند که التهاب و مواد مغذی را کاهش می دهند و به مبارزه با بیماری کمک می کنند.
میوه های گرمسیری شامل پاپایا ، میوه کیوی ، آناناس ، آووکادو ، نارگیل ، انار ، موز و انبه است. به طور معمول ، این میوه ها منبع ویتامین C ، پتاسیم ، فولات و منگنز هستند که استخوان ها ، قند خون ، غده تیروئید و اعصاب شما را سالم نگه می دارند.

فیبر

نوشیدن اسموتی میوه می تواند به شما در رسیدن به میزان توصیه شده فیبر کمک کند ، که برای خانم ها 25 گرم و 38 گرم برای آقایان است. یک وعده میوه به طور معمول حاوی دو تا چهار گرم فیبر همراه با تمشک ، گلابی و سیب است که بیشترین غلظت پنج تا هفت گرم در هر وعده را دارد. فیبر محلول موجود در میوه به کندی هضم غذا کمک می کند و ممکن است به کنترل قند خون و کاهش کلسترول کمک کند.

اسموتی

پایه اسموتی

ایجاد اسموتی شخصی شما به این معنی است که می توانید پایه ای را به دلخواه خود انتخاب کنید. برای اضافه کردن فله می توانید آب ، شیر گاو ، شیر سویا یا ماست را به میوه اضافه کنید. گزینه های سالم تر شامل آب ، شیر کم یا ماست کم چربی است که بدون تعداد زیادی کالری باعث ایجاد طعم و مواد مغذی می شود. آب مایعات را برای بدن شما فراهم می کند که برای سوخت و ساز مواد غذایی و حمل و نقل مواد مغذی لازم است. لبنیات کم چرب حاوی کلسیم و ویتامین D است که به تقویت استخوان ها کمک می کند.

نکاتی مربوط به اسموتی

هنگام تلاش برای از دست دادن یا حفظ وزن سالم ، اسموتی ها می توانند به عنوان جایگزینی برای غذا استفاده شوند نه یک افزودنی. به عنوان مثال ، برای صبحانه یک اسموتی مبتنی بر لبنیات بنوشید یا یک اسموتی مبتنی بر آب را به عنوان میان وعده بنوشید. اسموتی میوه می تواند برنامه غذایی هر یک از وعده های غذایی سالم باشد تا زمانی که شما کنترل بخش را حفظ کنید. با پزشک خود در مورد چگونگی بهترین استفاده از اسموتی در برنامه رژیم غذایی خود مشورت کنید.

خواص اسموتی
مطالب مرتبط

مطلب مشابهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

دوازده − پنج =

فهرست