از سلامت قلب پشتیبانی کنید

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است.تحقیقات نشان می دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهد .با این حال ، این تنها ویتامین C نیست که تصور می شود برای قلب شما مفید باشد. فیبر و ترکیبات گیاهی موجود در لیموها همچنین می توانند برخی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد که خوردن 24 گرم عصاره مرکبات روزانه به مدت یک ماه باعث کاهش کل کلسترول خون می شود .

آبلیمو

ترکیبات گیاهی موجود در لیموها – یعنی هسپریدین و دیوسمین – همچنین كاهش دهنده كلسترول هستند وازبه وجود آمدن سنگ کلیه جلوگیری میکند.سنگ های کلیه توده های کوچکی هستند که هنگام تبلور و تولید مواد زاید در کلیه ها تشکیل می شوند.آنها کاملاً متداول هستند و افرادی که به آنها مبتلا می شوند ، مرتباً مکرراً آنها را دریافت می کنند.اسید سیتریک ممکن است با افزایش حجم ادرار و افزایش pH ادرار از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند و محیط کمتری را برای تشکیل سنگ کلیه ایجاد کند .فقط یک فنجان یک و دو لیوان (4 اونس یا 125 میلی لیتر) آب لیمو در روز ممکن است اسید سیتریک کافی را برای کمک به جلوگیری از تشکیل سنگ در افرادی که قبلاً آنها را داشته اند فراهم کند .

سلامت گوارشی را بهبود می بخشد

لیموها از حدود 10٪ کربوهیدرات ها تشکیل می شوند که بیشتر به صورت فیبر محلول و قندهای ساده هستند.فیبر اصلی موجود در لیموها پکتین است ، نوعی فیبر محلول در ارتباط با فواید سلامتی متعدد.فیبر محلول می تواند سلامت روده را بهبود بخشد و هضم قندها و نشاسته ها را کند کند. این اثرات ممکن است به کاهش قند خون منجر شود.
با این حال ، برای به دست آوردن فواید فیبر از لیمو ، باید پالپ را میل کنید.افرادی که آب لیمو می نوشند ، بدون فیبر موجود در خمیر ، فواید این فیبر را از دست نمی دهند.

مطالب مرتبط
خواص آب سیب
خواص آب سیب
خواص آب کرفس
خواص آب کرفس
خواص آب زنجبیل
خواص آب زنجبیل
خواص آب هویج
خواص آب هویج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

5 × 3 =

فهرست